top of page

o Robertu Baxovi

Robert Baxa
(* 14. září 1973 Stod, okr. Plzeň – jih) je český právník a odborník na informatiku, od května 2022 právník se specializací na právo veřejných zakázek a informační technologie, a advokátní koncipient ve středně velké nezávislé české advokátní kanceláři se sídlem v Praze, která poskytuje právní služby jednotlivcům a společnostem se sídlem v České republice i v zahraničí. V současné době se mimo práva veřejných zakázek a informačních technologií věnuje i oblasti digitalizace a modernizace zdravotnictví.

 

Kariéra

Působil ve vysokých manažerských pozicích v českých i zahraničních společnostech, a to v oblasti dopravy a informačních technologií. V letech 2013-2014 byl poradcem pro legislativu, právo a informační technologie v Kanceláři poslanecké sněmovny. Od roku 2014 zastával na Ministerstvu práce a sociálních věcí nejprve pozici vrchního ředitele a poté od roku 2015 náměstka sekce informačních technologií. Od prosince téhož roku byl jmenován prvním náměstkem ministryně práce a sociálních věcí Michaely Marksové, kdy mj. měl na starosti problematiku sociálního dialogu, koordinaci legislativy sociálně-zdravotního pomezí, a také agendu vědy, výzkumu a inovací.

Na konci roku 2015 dokázal díky svým dlouholetým zkušenostem a právnímu vzdělání odvrátil reálnou hrozbu stávky řidičů autobusů, kdy se mu podařilo systémově vyřešit dlouholetý problém nedostatečně nastavené výše jejich odměňování. Obdobně napomohl k dosažení potřebných, pro zúčastněné strany akceptovatelných dohod v případě dalších vyjednávání mezi zaměstnavateli a odborovými organizacemi., např. v maloobchodu nebo v roce 2016 v týmu premiéra Sobotky řešil růst tarifních ve zdravotnictví, školství a ostatních zaměstnanců veřejného sektoru.

Jako předseda politicko-odborné pracovní skupiny pro odměňování státních zaměstnanců řídil v letech 2016 a 2017 meziresortní spolupráci ministerstva financí, ministerstva vnitra a ministerstva práce a sociálních věcí, jejímž výsledkem byla úprava zákona o státní službě a odměňování státních zaměstnanců.

Byl významným iniciátorem digitalizace ve státní správě - v období 2014 až 2018 zastával pozici místopředsedy Rady vlády pro informační společnost. V roce 2016 inicioval vznik tzv. e-neschopenky, která má významný hospodářský přínos do fungování České republiky, neboť umožňuje vystavování neschopenky bez papírových dokumentů a osobních návštěv. Pozitiva jejího zavedení byla patrná zejména v době covid-19.

 

Studium

V letech 1988-1992 studoval střední průmyslovou školu v Klatovech, v roce 2006 dokončil první právnické studium na Vysoké škole aplikovaného práva, kde získal titul Bc. V roce 2008 dokončil na fakultě práva Bratislavské vysoké školy práva formou distančního studia další bakalářské studium. V roce 2010 zde pak obhájil titul magistr práv. Následně v roce 2016 dokončil studium práva veřejné správy v Ústavu práva a právní vědy a získal titul LL.M. (Master of Laws – Public Law). V současné době pokračuje studiem LL.D. (Doctor of Laws).

Je držitelem celé řady profesních certifikací v oblasti informačních technologií a projektového managementu, např. ITIL, projektového manažera dle normy 10006, IPMA nebo řízení jakosti dle ISO 9000.

 

Osobní život

Žije v Klatovech. Je ženatý, má čtyři děti. Mezi jeho koníčky patří procházky přírodou, jízda na kole a rekreačně golf, při kterých si psychicky odpočine.

 

Názory

Je politicky nezávislý, díky čemuž není vázán na ideologie nebo politiku žádné konkrétní politické strany. To mu umožňuje flexibilnější přístup k problémům a řešením, při kterých je vhodné více zapojit zdravý rozum, osobní integritu a závazek k etice.

Externí odkazy

bottom of page